Buitenland Volkswagen GRABARZ & PARTNER, HAMBURG (DE) Blijf jezelf met betere schokbrekers. CREATIE: Timm Weber MS Society WHYBIN TBWA TEQUILA, AUCKLAND (NZ) Met MS heb je niks meer te zeggen over je zenuwcentrum. CREATIE: Andy Blood, Carl Lough. CONSUMENTEN’ CHRISTOPHE GHEWY, CREATIEF DIRECTEUR BOWLING, IN PUB ‘MERKEN MOETEN EEN PERMANENTE PLAATS INNEMEN IN HET HOOFD VAN Phonak WUNDERMAN, ZURICH (CH) Met dit gehoorapparaat wordt het kleinste geluidje kleurrijk. CREATIE: Samuel Textor, Florian Tillmann. 12 ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 Kreativ-ranking (DE) De Duitse vakpers heeft de ranglijst voor de creatiefste bureaus bekendgemaakt: op eenzame hoogte staat Jung von Matt. Het netwerk uit Hamburg met elf vestigingen en duizend medewerkers haalde het afgelopen jaar de meeste awards binnen. Op de tweede plaats staat Serviceplan-Gruppe en op de derde plaats Kempertrautmann, net als Jung von Matt afkomstig uit Hamburg. Op nummer vier staat Scholz & Friends, dat eveneens tot het creatiefste bureaunetwerk van 2011 is uitgeroepen. Grabarz & Partner werd vijfde geworden en is daarmee drie plaatsen gestegen. Als geheel hebben de Duitse bureaus in 2011 beter geboerd bij prijzenfestivals. In totaal werd door de top 30 in de Kreativranking 2011 edelmetaal binnengehaald. Dat is een stijging van 20 procent vergeleken met het jaar daarvoor. Bij de afgelopen editie van Eurobest gingen de meeste prijzen naar Duitsland: 103 in totaal. W&V/HORIZONT Facebook-bier (US) Heineken USA komt de BeerFriender, een app om ervoor te zorgen dat de kerstman het juiste cadeautje komt brengen. Via de Facebook-pagina van de bierbrouwer kunnen bierliefhebbers die de Beertender op hun verlanglijstje hebben in contact komen met gelijkgezinden. Eerst wordt een geschikte ‘beerfriend’ gezocht en dan moet er een Beertender aangeschaft worden. Deze wordt via Amazon gestuurd naar de betreffende biervriend. Die dan vervolgens eenzelfde cadeau doet aan de gever. Wieden+Kennedy New York heeft de app bedacht. ADAGE Brands Simplicity Index (GB) Duidelijkheid maakt een merk waardevol. Dat is het uitgangspunt van het onderzoek van Seigel + Gale waaruit zou moeten blijken dat merken veel kunnen winnen wanneer zij communicatie en dienstverlening beter met elkaar in lijn kunnen brengen. En vooral, eenvoudiger kunnen maken. Consumenten zouden bereid zijn om tot ruim 5 procent meer te betalen voor een merk dat een simpele, maar duidelijke merkbeleving uitstraalt. Merken die het op dit vlak goed doen zijn: Google, Amazone, John Lewis, Pagina 11
Pagina 13Heeft u een folder, blue berry of internet onderwijs catalogussen? Gebruik Online Touch: clubblad online publiceren.
Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home