Tesco, Lastminute.com en Apple. Het slechts scoren energiebedrijven in het VK als EDF Energy en Npower. Ingewikkelde voorwaardes, onduidelijke rekeningen en slechte dienstverlening zouden hier debet aan zijn. Voor de Global Brand Simplicity Index werden 6000 consumenten in zeven landen ondervraagd. MARKETING WEEK Nieuw bureau Famous-oprichter (BE) Nauwelijks twee maanden nadat hij Famous heeft verlaten, het bureau dat hij 14 jaar geleden oprichtte, is creatief directeur Christopher Ghewy een nieuw bureau begonnen. ‘Wij willen vooral sneller, efficiënter en meer verrassend werk maken’, zegt hij tegen PUB. Samen met Gwenn Nevelsteens heeft hij in Brussel Bowling opgericht. Het bureau wil creatiever werk af leveren door efficiënter te zijn. Geen lange strategie- en testsessies, maar snel van briefing naar product. Bowling rekent dan ook geen uurtarieven maar projectprijzen. Die projecten hoeven niet altijd reclame te zijn. Het tweetal werkt samen met mensen uit heel verschillende vakgebieden, van modeontwerpers tot koks, om tot een ‘oplossing voor de klant’ te komen. PUB Colombiaanse guerrillamarketing (CO) Lowe SSP3 heeft een nieuwe FARC-campagne ontwikkeld. Een dergelijke campagne, die vorig jaar in de kerstperiode werd gevoerd, won een gouden Leeuw in Cannes in de categorie Outdoor en nog zes Grand Prix op andere awardgala’s; 331 FARCstrijders gaven de strijd uiteindelijk op. Voor Kerst 2011 is het thema van de campagne ‘rivieren van licht’. Het Colombiaanse volk wordt gevraagd briefjes te schrijven met een oproep aan familie en vrienden bij de FARC om de wapens neer te leggen. Bij de briefjes kunnen kleine cadeautjes worden ingepakt in lichtgevende plastic bollen. Deze worden losgelaten in de rivieren de diepste kern van de jungle zullen bereiken. De campagne wordt succesvol geacht als minimaal 300 guerrillastrijders zich overgeven. CAMPAIGN Schneider Electric SAATCHI & SAATCHI, WARSCHAU (PO) Het alwakend elektronisch oog. CREATIE: Blanka Lipinska Vögele shoes JUNG VON MATT / LIMMAT, ZÜRICH (CH) Het soort schoenen dat niet in de doos wil blijven. CREATIE: Lukas Frei MERKEN TUSSEN DE OGEN TE KRIJGEN’ PHILIP DAVIES, DIRECTEUR SEIGEL+GALE, IN MARKETING WEEK ‘EENVOUD IS EEN KRACHTIG MIDDEL OM Santa Casa de Misericordia Y&R SÃO PAULO (BR) Jouw bloed kan het missende puzzelstukje in iemands leven zijn. CREATIE: Rui Branquinho SAMENSTELLING GINETTE LAVELL ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 13 Pagina 12

Pagina 14

Voor uitgaves, online boeken en onderwijscatalogussen zie het Online Touch beheersysteem systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw relatiemagazines.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication