KERSTrapport DAGbladen Waardering dagbladuitgevers - alle respondenten Het is al weer een paar jaar geleden dat de combinatie Nederlands Dagblad/Reformatorisch bovenheel hoog cijfer bij de adverteerders is er dit jaar weer een eerste plaats. Het orig eerste met 7,41, met 6,51 nu pas op de tiende plaats. 1 Bekendheid dagbladuitgevers - alle respondenten (%) 2 3 Combinatie ND&RD De Persgroep Advertising 3 Telegraaf Media Nederland 4 NRp Media 5 Metro Holland 1 2 3 4 5 2011 2010 4 5 2010 1 Telegraaf Media 2 Wegener Media 3 De Persgroep Advertising 4 Metro Holland 5 NRC Media Waardering dagbladuitgevers - mediaplanners Het FD is ook hier uit de top 5 nadat het bedrijf vorig jaar de topnotering had. NRp, ND&RD en NRC zijn de drie nieuwkomers. Wegener komt dat omdat de gratis krant nu onder Telegraaf Media Nederland HDC Media slechts 5,58 scoorde. De Persgroep is niet meer – zoals vorig jaar – het meest bekend. Dit jaar is zelfs Wegener de verkopers in het INIT-gebouw gepasseerd. De waardering is er overigens niet minder om, zoals we in de andere lijstjes zullen zien. Het Financieele Dagblad staat nu 7e met 10 procent minder bekendheid dan vorig jaar, toen FD nog 4e stond. 1 De Persgroep Advertising 2 NRp Media 3 Combinatie ND&RD 4 Telegraaf Media Nederland 5 NRC Media 2011 2010 Winnaar in de categorie 12 34 5 Waardering dagbladuitgevers - adverteerders De adverteerder heeft altijd veel waardering voor de ‘kleinere’ dagbladexploitant, zo is in het verleden al gebleken. ND&RD (met een 8!), Friesch Dagblad en De Pers zijn daar voorbeelden van. De grotere jonraaf worden evenhoog gewaardeerd als de collega’s van NRC. 1 Combinatie ND&RD 2 Friesch Dagblad 3 Metro Holland 4 Dagblad De Pers 5 NRC Media De Persgroep Advertising Telegraaf Media Nederland 12 3 4 5De Persgroep Advertising Telegraaf Media Nederland 2011 32 ADFORMATIE 50 / 16 DECEMBER 2011 2010 Creatief 1 Telegraaf Media Nederland 2 De Persgroep Advertising Beste prijs-prestatie 1 Telegraaf Media Nederland 2 Wegener Media Meest deskundig 1 Telegraaf Media Nederland 2 De Persgroep Advertising De Persgroep was vorig jaar dominant in alle drie de categorieën en stond bovenaan. Misschien dat ze dit jaar de markt wat minder bewerkt hebben. In tegenstelling tot De Telegraaf, dat nu drie keer bovenaan staat. Toch was dit niet genoeg voor een overall nummer 1-positie in waardering. Pagina 31

Pagina 33

Scoor meer met een online winkel in uw folders. Velen gingen u voor en publiceerden catalogi online.

Adformatie Nr. 50 Lees publicatie 100Home


You need flash player to view this online publication