Bekendheid Infolijn De Infolijn is toegelicht bij medewerkers van het WMO loket. In 2013 vinden gesprekken plaats met U Centraal, de nieuwe stedelijke organisatie voor Informatievoorziening en Cliëntondersteuning, over de rol en plaats van de Infolijn. In de bijeenkomsten van het Netwerk Informele Zorg Utrecht (NIZU) is de werkwijze van de Infolijn besproken. Organisaties gaven aan tevreden te zijn met de werking. In 2013 wil de Vrijwilligerscentrale in de zes verzorgingsgebieden, in samenwerking met de aanwezige ondersteuningsstructuur, proberen de bekendheid van de Infolijn onder organisaties en hun achterban te vergoten. De Infolijn zal daarnaast heel gericht onder de aandacht worden gebracht bij geselecteerde partijen, zoals huisartsen, buurthuizen, maatschappelijke organisaties en apotheken. Minder telefoontjes? Het aantal telefoontjes is ten opzichte van 2011 met 5% gedaald: toen kwamen er zo’n 15 per maand binnen. Het aantal hulpvragen is de tweede helft van 2012 achtergebleven bij de verwachting. Een reden hiervoor is dat consulenten van de Infolijn twee Buurtteams en een Signaleringsnetwerk advies hebben gegeven over (doorverwijzen in) het informele zorgaanbod. Hierdoor konden zij zelf direct contact opnemen met vrijwilligersorganisaties en kwamen deze vragen niet meer bij de Infolijn terecht. Ook het feit dat er geen Sociale kaart LIVE! netwerkbijeenkomsten zijn gehouden in de tweede helft van 2012, is een verklaring voor het teruglopend aantal hulpvragen. Naast de vragen die direct bij de infolijn binnenkwamen zijn er via het algemene telefoonnummer en het algemene mailadres van de Vrijwilligerscentrale ook korte vragen over het informele zorgaanbod binnengekomen. Deze zijn buiten beschouwing gelaten bij het hierboven genoemde totale aantal hulpvragen. Ondersteuning: voor vrijwilligersorganisaties 25 Pagina 24

Pagina 26

Voor folders, online club bladen en cursussen zie het Online Touch online publisher CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een online shop in uw uitgaven.

Jaarverslag 2012 Vrijwilligerscentrale Utrecht Lees publicatie 138Home


You need flash player to view this online publication