voorlopers blijven op hetzelfde pad.’ Adfab-managing director Rob Molenaar voegt daar iets opmerkelijks aan toe: ‘Ik houd van sales en van harde cijfers. Twee procent van de bezoekers klikt gemiddeld door bij elke “gewone” banner. Bij de website van Matthijs is dat minimaal 50 procent meer en dat duidt maar op een ding: betrokkenheid. Mensen met een groene of anderszins bewuste mindset zijn toegankelijker voor relevante boodschappen. En dat is dan weer een waardevol commercieel inzicht.’ Het zijn precies de harde feiten die ook Woerde zo kunnen bekoren. ‘In grote lijnen Correctie op het Kerstrapport 2011 bioscoop in Adformatie nr 50 KERSTrapport BIOSCOOP Waardering aanbieders reclamezendtijd bioscoop - alle respondenten Van alle ‘Audiovisuele’ exploitanten is Jean Mineur dit jaar gewoon het hoogst gewaardeerd. 1 Jean Mineur Mediavision 7,40 1 7,20 2011 20 2 Waardering aanbieders reclamezendtijd bioscoop - mediaplanners s reclamezendtijd bio Een heel hoog cijfer hier. 1 Jean Mineur Mediavision 7,73 1 7,20 2011 201 2 16 SPECIAL ADFORMATIE: BLIK OP 2012 2010 2011 20 2010 2010 eer waarnemingen en een hogere waardering. Als ‘monopolist’ blijft Jean Mineur een partij om in de gaten te houden. Meer waar Waardering aanbieders reclamezendtijd bioscoop - adverteerders Vorig jaar te weinig waarneming 1 Jean Mineur Mediavision 1 6,70 ngen. 1 6,30 2011 1 J Jean Mineur Mediavision 2010 Bekendheid aanbieders reclamezendtijd bioscoop - alle respondenten (%) endheid aanbieders reclamezendtijd bio ers reclamezendtijd bio er ) 16,9 komt het hier op neer. Verreweg de meerderheid van de mensheid wil op de een of andere manier het leven zin geven en dat wil doorgaans zeggen: iets positiefs toevoegen. Grappige en wetenschappelijk bewezen sideline: als je anderen helpt, komt er in de hersenen oxytocine vrij, een feel-good hormoon dat ook een rol speelt bij het orgasme. Merken en de ondernemingen daarachter zijn een enorme machtsfactor in de wereld en hebben bij uitstek het gereedschap in handen om die drive te faciliteren. Mensen willen dat en merken hebben dat in groten getale begrepen. Er is een weergaloze beweging in gang gezet en het is pas net mainstream aan het worden. Voorlopig is het nog lang niet van de baan. We mogen hopen dat de ontwikkeling die is ingezet, de wereld echt zal veranderen.’ Of zoals Roth het Amerikaans verwoordde in een recent interview met dit tijdschrift: ‘Ik heb kleinkinderen en dat speelt natuurlijk een rol, maar ik moet eerlijk zeggen dat we nu voor het eerst ooit op een punt zijn aanbeland waar voor een groot bedrijf als het onze goed doen ook werkelijk winstgevend is geworden. Dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.’ Pagina 15

Pagina 17

Scoor meer met een web winkel in uw publicaties. Velen gingen u voor en publiceerden onderzoeksrapporten online.

Adformatie Nr. 51/52 Lees publicatie 101Home


You need flash player to view this online publication