Met hen te overleggen over de verwachtingen van de training en hun kijk daarop. Een vraag is of voor anderen gemaakte lesstof/readers in te zien zijn. Indien wenselijk kan gevraagd worden naar referenties van de docent. HET TRAININGSINSTITUUT Waar elders heeft deze organisatie trainingen verzorgd? Waar over het beoogde onderwerp? Kunnen zij referenties geven? Sommige organisaties hebben videobeelden van trainingsonderdelen, ook is hun website een nadere blik waard. Hoe is de administratieve afwerking en wie doet hierin wat (bijvoorbeeld bijhouden aanwezigheid cursisten, aanvraag van eventuele subsidie, tijdstip en specificatie van rekeningen)? OPZET SCHOLING Is de lengte en invulling passend bij de leerdoelen en leerstijlen van deelnemers? Is er voldoende afwisseling? Hoe is de verhouding tussen kennisoverdracht, demonstratie en activerende werkvormen? Oftewel is er een goede balans tussen het praatje (het doceren), het plaatje (bijvoorbeeld videobeelden of de E-Coach van Gezond & Zeker) en het daadje, door het oefenen met behulp van bijvoorbeeld een rollenspel. Wordt er huiswerk 164 Pagina 165

Pagina 167

Interactieve e-folder, deze clubblad of onderwijscatalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar online converteren van internet lesboeken.

Veiligheidscoach Lees publicatie 115Home


You need flash player to view this online publication