maken krijgen. Daarnaast heeft u een betrouwbare alarm- of waarschuwingsprocedure waarmee wordt gewaarborgd dat een medewerker snelle en adequate assistentie krijgt als hij of zij alarm slaat. Deze assistentie kan bijvoorbeeld verleend worden door collega’s, leidinggevenden, beveiligingsmedewerkers of de politie. 9. Is er een regeling voor opvang, ondersteuning en nazorg na een incident? U heeft een opvangregeling voor medewerkers die het slachtoffer zijn geworden van agressie of geweld. In deze regeling staat hoe, door of namens de leiding, aan slachtoffers eerste opvang en praktische ondersteuning wordt verleend en hoe de nazorg is geregeld. U biedt ondersteuning aan het slachtoffer bijvoorbeeld door het aanbieden van tijdelijk andere werkzaamheden, het vergoeden van geleden materiële schade of het helpen bij het doen van aangifte bij de politie. Het is voor slachtoffers ook belangrijk dat u de dader aanspreekt op zijn of haar gedrag. 10. Heeft u een regeling gericht op het aanpakken van de dader of daders? U heeft in een regeling vastgelegd hoe u de dader of daders van agressieen geweldsincidenten aanpakt. Hierin staat welke acties door u richting de dader(s) worden onder28 Pagina 29
Pagina 31Voor drukwerk, online drukwerk en onderzoeksrapporten zie het Online Touch CMS systeem. Met de mogelijkheid voor een web winkel in uw clubmagazines.
Veiligheidscoach Lees publicatie 115Home