CSU Holding CSU Cleaning Services Noord CSU Cleaning Services West CSU Cleaning Services Zuid Tzorg Korte lijnen De organisatie kent een overzichtelijke, platte structuur. De klassieke algemene schoonmaak bestaat uit drie businessunits (CSU Cleaning Services Noord, CSU Cleaning Services Zuid en CSU Cleaning Services West). Ze hebben gezamenlijk een landelijke dekking. Binnen de schoonmaakorganisatie vallen ook de specialistische schoonmaakactiviteiten. Dat zijn de volgende onderdelen: • CSU Airport Services • CSU Event Services • CSU Food Services • CSU Healthcare Services • CSU Hospitality Services Aanpassingen structuur Sinds 2008 zijn verdere stappen gezet om er naar de toekomst toe voor te zorgen dat de structuur van de organisatie aansluit op de sterk gegroeide operationele divisies. In alle schoonmaakregio’s zijn regiodirecteuren toegevoegd en ook de centrale stafaansturing is verzwaard. Gebaseerd op de snelheid en de richting van organisatiegroei is op organische wijze de structuur van de organisatie verder aangepast. Uitgangspunt blijft om de zelfstandig ondernemende bedrijfsonderdelen dicht op de markt te laten staan en daarbij zowel het ondernemerschap als procesborging te behouden. Om te komen tot zes in plaats van drie zelfstandige businessunits schoonmaak wordt in de loop van 2010 een start gemaakt met het operationeel en stafmatig opsplitsen van de schoonmaakorganisatie. Thuiszorg CSU was als onderaannemer al actief binnen de huishoudelijke verzorging in de thuiszorg. Onze organisatie signaleert de kansen in die markt en werkt vanaf 2009 onder het merk Tzorg zelfstandig als nieuwe aanbieder op die markt. Tzorg richt zich daarbij uitsluitend op de huishoudelijke verzorging en niet op persoonlijke verzorging. Tzorg is een specialistische organisatie die direct hulp levert en aandacht biedt bij het huishouden en helpt mensen zo lang mogelijk in hun vertrouwde omgeving te wonen. Zorg en aandacht voor de cliënt staan voorop. Waar veel thuiszorgorganisaties te maken hebben met wachtlijsten biedt Tzorg cliënten continuïteit. Die continuïteit is voor cliënten, maar ook voor overheden een belangrijke reden om gebruik te maken van Tzorg. De ontwikkeling gaan snel, het aantal gemeenten waarin Tzorg actief is, is per 2010 uitgebreid naar 130. Voor de toekomst verwachten we een verdere groei van cliënten en marktaandeel. Dit zorgt voor een omzetprognose van e 30 miljoen. Inbedding afstemming Om een zelflerende organisatie te ontwikkelen hanteert CSU een managementstijl die gericht is op zelfstandigheid van medewerkers, gecombineerd met een permanente verbeterdrive op elke werkplek. Verantwoordelijkheden en bevoegdheden liggen laag in de organisatie en er zijn slechts 3 stappen nodig van directie naar werkvloer. CSU werkt met zelfstandige bedrijfsonderdelen met een eigen stafondersteuning. Centraal is er een kleine staf waarbij een stafmanager per vakdiscipline functioneel leiding geeft aan decentrale stafmanagers. De centrale en decentrale stafhoofden zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het beleid binnen hun eigen discipline. Deze werkwijze leidt tot goede inbedding van afspraken, sterke onderlinge communicatie en een zelfstandige individuele taakinvulling. De klant heeft één aanspreekpunt, maar op alle niveaus wordt meegedacht over de beste werkwijze en dus ook het beste resultaat. De organisatie zit door het bestaande vestigingennetwerk dicht bij onze klanten. Normen en waarden In de wijze waarop binnen CSU met elkaar wordt omgegaan zit altijd discussie en dialoog. De medewerkers worden vooral via het werkoverleg betrokken bij zaken die invloed hebben op hun werkomgeving. De bedrijfscultuur kenmerkt zich door een grote openheid en een sfeer waarin terugkoppeling, communicatie en meedenken wordt gestimuleerd. De eigenschappen waaraan medewerkers dienen te voldoen, vloeien direct voort uit de vijf kerncompetenties die zijn benoemd en ingebed zijn in alle bedrijfsactiviteiten. De kernwaarden zijn: 1 Medewerkergerichtheid 2 Integriteit 3 Klantgerichtheid 4 Resultaatgerichtheid 5 Ondernemerschap De letters MIKRO geven daarbij invulling aan het kleine, het persoonlijke karakter en de persoonlijke aandacht die we binnen het Pagina 9

Pagina 11

Voor nieuwsbrieven, online artikelen en onderwijs catalogi zie het Online Touch content management system systeem. Met de mogelijkheid voor een e-commerce shop in uw gidsen.

MVO jaarverslag Lees publicatie 121Home


You need flash player to view this online publication