Het hele themarapport Funshoppen in Zeeland is te downloaden op www.kenniscentrumtoerisme.nl evenementen, van doel naar middel met veel evenementen is er altijd iets te doen in de steden. evenementen kunnen een sterk middel zijn om het imago van een bestemming te versterken als ze aansluiten op het onderscheidende aspect van de bestemming en daarmee meer bezoekers trekken. Ook leren bezoekers de bestemming door middel van evenementen anders kennen waardoor herhalingsbezoek gegenereerd kan worden. evenementen kunnen door middel van social media en internet onder de aandacht gebracht worden. Door deze middelen in te zetten bij slecht weer worden ‘strandtoeristen’ naar de stad getrokken. Door in het laagseizoen evenementen te organiseren kan het seizoen verlengd worden. evenementen kunnen ook een middel zijn om watersporters te triggeren om aan land te komen en geld te besteden. Om watersporters te informeren over de mogelijkheden aan land kan gebruik, gemaakt worden van social media en een specifieke website met informatie over aanlegmogelijkheden en activiteiten. • defintie funshoppen Funshoppen behoort tot de belangrijkste vrijetijdsactiviteiten van Nederlanders. maar wat is funshoppen nu eigenlijk? “Funshoppen is het alleen dan wel in gezelschap gaan winkelen zonder concreet aankoopdoel. Genieten, plezier en rondkijken staan voorop; het is dus een dagje uit.” ‘Funshoppers kunnen faciliteiten in de kernen redden’ nritmagazine 19 Pagina 18

Pagina 20

Heeft u een editie, digi-magazine of digi weekbladen? Gebruik Online Touch: gids digitaal bladerbaar publiceren.

NRIT Magazine Lees publicatie 141Home


You need flash player to view this online publication