Trendmail niksen op vakantie is uit, op de bonnefooi in De 'niks-doen-vakanties', cruises voor senioren en het huren van een appartement zijn dit jaar uit. rondreizen, activiteiten ondernemen, op de bonnefooi en luxe all-inresorts zijn in 2011 de sleutelwoorden. Die trends signaleert de aNWB in de recent verschenen zomerprognose. De Nederlander wil betaalbaar op vakantie, maar wil daarnaast ook vooral genieten van luxe en comfort. Deze zomer gaan 11,5 miljoen Nederlanders een week of langer weg, waarvan er 3,3 miljoen in eigen land blijven. Qua verblijfsrecreatie blijft kamperen erg populair. Bijna 3,7 miljoen Nederlanders gaan kamperen. Zo'n 2,6 miljoen trekken eropuit naar buitenlandse campings, vooral in Frankrijk. verder signaleert de aNWB dat cruisen voor alle leeftijden steeds populairder wordt. • De Stichting museumkaart heeft een succesvol 2010 achter de rug. Het aantal kaarthouders is vorig jaar met 12% gegroeid tot 750.000. De uitkering per bezoek is gestegen van 67% in 2009 tot 70% in 2010. Siebe Weide, directeur van de museumvereniging, is opgetogen. ''Ondanks, of misschien wel dankzij de economische crisis blijft de museumkaart enorm populair. elk jaar groeit Museumkaart blijft groeien het aantal museumkaarthouders.'' Het bezoek aan alle Nederlandse musea in 2010 schommelt rond de 20 miljoen. ''De museumkaart is een instrument dat herhalingsbezoek aan musea stimuleert en bezoekers meer bij musea betrekt. met de kaart is de drempel om een museum te bezoeken voor veel mensen beduidend lager. De museumkaart is daarom van groot belang voor musea'', aldus Weide. meer informatie op: www.museumvereniging.nl • 20 nritmagazine Pagina 19

Pagina 21

Scoor meer met een webwinkel in uw nieuwsbrieven. Velen gingen u voor en publiceerden spaarprogramma online.

NRIT Magazine Lees publicatie 141Home


You need flash player to view this online publication