De User Generated Content (UGC) rijkdom van door: Marian van der ent, NHTv @entconcept Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds meer zelf content. Dit ontwikkelen van content neemt exponentieel toe en de verscheidenheid aan toepassingsvormen wordt diverser. Hoe kan een bedrijf gebruikmaken van deze schat aan informatie als hulpmiddel voor het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen? vODW marketing en joyce van Dijk hebben modellen ontwikkeld waarin ze vijf rollen onderscheiden die consumenten kunnen spelen in productinnovatie. van der ent en leijser hebben deze twee modellen samengevoegd om te verduidelijken welke rol de consument kan spelen in het productieproces in de vrijetijdssector. in het gecombineerde model wordt de betrokkenheid in het productieproces bepaald door de invloed die consumenten kunnen uitoefenen op de interactie en de mate van autonomie in het proces. Naarmate deze betrokkenheid toeneemt zijn er andere mogelijkheden voor het gebruik van UGC. De vijf categorieën (kolommen) in het model zijn in dit artikel uitgewerkt en er is gekeken hoe hier concreet inhoud aan wordt gegeven. een verkenning van de empirische stand van zaken medio 2011, met tal van inspirerende voorbeelden. 26 nritmagazine Pagina 25

Pagina 27

Interactieve internet boek, deze drukwerk of catalogus is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van papier naar digitaal converteren van web studiegidsen.

NRIT Magazine Lees publicatie 141Home


You need flash player to view this online publication